شاهتورSHAHTOOR
 
ققنوس شاتور
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


تعبیر خواب آنلاین

.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 8 تير 1392برچسب:, توسط ققنوس


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 6 تير 1392برچسب:, توسط ققنوس


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 تير 1392برچسب:, توسط ققنوس


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 تير 1392برچسب:, توسط ققنوس


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 تير 1392برچسب:, توسط ققنوس

باسلام خدمت دوستان وهمشهری های شرقی ووفادارگرامی.

دوست هرندی مانظری دروب بنده گذاشته.ومانیزبرخوددرست نمیبینیم براوتندی کرده،لذاازشمادوستان گرامی تقاضادارم محترمانه ایشان راقانع کنید.

بنده نیزدرزمان مناسب مطلبی درجواب ایشان نمایش خواهم داد.

امامطلب همشهری نسبتاشرقی ماکه کورشدن ده هاجوان وزخمی شدن صدهامردوزن زحمتکش رامسئله ای جزیی خوانده وبدنبال منفعت شخصی خودشان می باشد.

باسلام

خطاب من در این نامه به مردم شهر اژیه و روستای اسلام آباد است که بر سر مساله یی جزیی با مردم شهرهرند دچار اختلاف شده اند.

اختلاف شما از آنجایی شروع شد که هرند به شهر و مرکزبخش ارتقاء پیدا کرد، ولی اگر کمی فکر کنید می فهمید که این ارتقاء کاملا درست وبجا بوده است.زیرا ملاک مرکزیّت،جمعیّت و وسعت است که مسلما هرند از نظر این دو عامل از اژیه و اسلام آباد بهتر است. ومن می دانم که شما از نظر تعصّباتی که دارید و می خواهید شهر و روستای خودتان بالاتر باشد،دچار این اختلاف شده اید ولی این کارها برای مسوولین قابل قبول نیست وآنها از روی همان دو عاملی که گفتم،شهر یا روستایی را ارتقاء می دهند واین که برخی از شما گفته بودید هرندی ها بدلیل نفوذ در مقامات بالا،تمام امکانات را به سمت هرند سوق می دهند شایعه و خرافاتی بیش نیست.زیرا اگر هرندی ها نفوذی داشتند،جاده و ادارات دولتی که به کوهپایه منتقل شد را به هرند می آوردند.

پس کمی عاقلانه ومنطقی قضاوت کنید تا اختلاف بخشداری، به اختلاف فرمانداری تبدیل نشود وحق به حق دار برسد.

حال گذشته ها گذشته ، ودیگر قرار نیست بخشداری را از هرند بگیرند و به شما بدهند.پس بهتر است حالا که شما زیر مجموعه ی بخش جلگه به مرکزیّت شهرهرند هستید،دست از لجبازی برداشته وبجای بدگویی درباره ی هرند به دفاع از آن برخیزید.زیرا اگر هرند،شهرستان شود من حتم دارم شما هم به بخش و شهر ارتقاء می یابید. والسّلام


 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, توسط ققنوس

 ای شهید ببند چشمانت را

تا کمتر ببینی بی غیرتی هارا

 یک باغیرت بی غیرتی را تحمل نمی کند

ای شهید چشمانت را ببند

 تا کمتر ببینی خونت را در خیابان ها پایمال می کنند

   شاید تقصیر ما باشد که شما را نمی شناسند ، شاید هم نمی بینند

 شاید ما که با شما آشناییم کمتر آشنایی کردیم

 شهدا شرمنده ایم .

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, توسط ققنوس

 

كاروانسراي شاه عباس با قدمت بيش از 700 سال در روستاي امامزاده عبدالعزيز شاهتور مقابل آستان مقدس اين امامزاده واقع مي باشد.
شاه عباس صفوي در زمان حكومت خود 999 كاروانسرا را در جاهاي مختلف ايران بنا نمود كه كاروانسراي شاهتور(رباط) جزو كاروانسراهاي چندضلعي حياط دار مناطق مركزي ايران بشمار مي آيد،
اين رباط چهار سوك مربع شكل داراي مساحت كلي 5000 متر كه حياط آن شامل مساحت 2000 متر مي باشد. 
داراي يك درب خروجي و ورودي – اتاقكهاي استراحت اصطبل هاي استراحت حيوانات – چاه آب و حوضي در وسط حياط آن، اين بنا به منظور حفاظت و جلوگيري از ورود راهزنان داراي 12 برج در قسمتهايي كه احتمال ورود آنها مي رفت ساخته شده است. كارايي اين رباط به حدود 150 سال پيش برمي گردد و به گفته ي بزرگترهاي اين روستا تا 50 سال پيش محل كسب و كار و به نوعي به بازارچه اي تبديل شده بود.
و هم اكنون اين كاروانسرا يا رباط (اسم محلي) به متروكه اي تبديل شده و روز بروز به مرور زمان تخريب و رو به نابودي است هرچند مدتي پيش معماراني براي بازسازي آن شروع به فعاليت كرده بودند اما بعد از چند هفته كار بدليل ناكافي بودن بودجه دوباره فعاليت آنها متوقف شد و هنوز بعد از مدتها براي ادامه پروژه اقدامي صورت نگرفته، اميداواريم اين رباط بازسازي شود تا با ديدن آن به ياد گذشتگان بيفتيم و با نحوه زندگي در گذشته بيشتر آشنا شويم و مطمئناً با مرمت اين بناي عظيم مكاني زيبا را در اين دهستان بزرگ شاهد خواهيم بود.
با تشكر فراروان از آقاي محمدرضا توكلي مسئول نگهداري اين بنا به جهت ياري رساندن ما در عكسبرداري و بازديد از اين بنا و در پايان از مسئولين خواهشمنديم هرچه سريعتر اقدامي براي ادامه بازسازي و مرمت اين بنا انجام دهند.

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 خرداد 1392برچسب:, توسط ققنوس

درعجبم ازمردمی که خودزیرشلاق ظلم وستم زندگی می کنند

ومی میرند!!!

وبرحسینی میگریندکه آزادانه زیست وآزادانه....

علی شریعتی


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:, توسط ققنوس

آقای مهندس مشغول هستند


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:, توسط ققنوس

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, توسط ققنوس

روش تقسیم آب زاینده رود (ونش)

 

زاینده رود که به اسم زنده رود و زرینه ودنامیده می شود . از دامنه شرقی زردکوه بختیاری از کوه رنگ سرچشمه می گیرد . و شعب دیگری از چهار محال و فریدن به ان میرسد و بالاخره آب آن از بین هفت بلوک تقسیم می شودو هر یک از بلوک در موقع مخصوصی از قسمتی از آب استفاده می کنند . نهرهایی را که از زاینده رود منشعب می شوند مادی می نامند .

 

تقسیم آب یا ونش از این قرار است که : صبح روز 67 عید نوروز شروع به عمل شده و 33 نفر نماینده از طرف مالکین بلوک آبخور انتصاب می شوند و از این قرار :

 

لنجان و النجان 10 نفر ، جین و ماربین 10 نفر ، کرارج 3 نفر ، رودشتین 10 نفر و این هیات مخارج ونش های کلیه بلوک را معین نمود به شعبه میاه اداره مالیه برای وصول می فرستند . از روز 76 عید شروع به عمل گردید در تمام مادی ها که از اول پل کله تا آخر مادی ها برا آن است خشک بند می شود . در نزد هر

 

ناحیه تقسیم شده و هر ناحیه یک سر کشیک و چند تن نظامی ، مفتش ، میراب و سر میرآب دارد و پانزده روز اول آب به رودشت می رود و به اصطلاح ونش رودشت است . پس از آن ونش لنجان و النجان است . و کشیک بر آن منحل می شود . ولی چهار کشیک دیگر دائراند که بین لنجان و النجان و جی و ماربین تقسیم می شوند . ونش النجان و لنجان ، ابتدا 18 روز آب می رود و پس از آن ونش ماربین 12 روز و مجددا 9 روز به لنجان و النجان و 6 روز به جی و ماربین می رود تا اول مهرماه و از اول مهرماه ونش لنجان و النجان 11 روز و ونش جی و ماربین 7 روز است . و بعد و نش آب رودشت و برا آن و کرارج 22 روز است - ( 15 روز رودشت و 7 روز برا آن ) و پس از آن رودخانه تاه نوروزآزاد است . این تقسیمات مطابق ظومیری است که در 923 - ه ( 1 ) در زمان صفویه مرتب شده ولی گاهی به علت کمی وزیادی بارندگی آن را جزئی تغییر می دهند و بصیرت میراب ها در رساندن آب به موقع ، مداخله کافی دارد . (جغرافیای کیهان ج 2 ص 10 و 411 )

 

در گاهنامه سید جلال تهرانی آمده :
زاینده رود در مجرایی به طول شصت و هفت فرسخ است . قسمت اولی آن در قعر دره های پر پیچ و کم مسافت واقع است و هر قدر پایین می آید ، پیچ و خم کمتر می شود و فاصله آنها زیادتر ت می رسد به کوه قلعه یزی واقع ، درپیچی به مساحت دو فرسخ ، و بر خلاف مجرای اصلی از مشرق به مغرب جریان می کند ، تا کمی پایین پل فلاورجان ، از آنجا به سبب یک پیچ واقع در امتداد مغرب به مشرق و به شکل مارپیچ چهار فرسخ و سیع مسافت تا شهر را قطع می کند در وسط این مسافت ، کوه آتش گاه واقع است که از قله آن رودخانه ، ماروا و نقره گون دیده می شود .

 

شاید به همین سبب بوده است که این کوه را ماریان نامیده اند . و به این مناسبت دهات و مزارع اطراف این کوه را ماربین نامیده اند و از حیث میوه و اجناس تجارتی ، مهمترین بلوک است . ( از گاهنامه تالیف سید جلال الدین تهرانی ص 89 بنقل از کتاب الاصفهان حاج میرزا سید علی جناب اصفهانی ) و در ص 93 کتاب آمده :
زاینده رود 12 پل دارد .

 

  1. پل زمان خان ، دارای دو دهنه برای عبور به کاشان و عراق .
  2. پل کله که شش فرسنگ پایین تر از پل زمان خان قرار دارد و برای عبور از اصفهان به چهار محال .
  3. پل بابا محمود هشت فرسنگ پایین تر از پل کله واقع و برای عبور اهالی لنجان است .
  4. پل فلاورجان این پل دو فرسنگ با پل بابا محمود فاصله دارد .
  5. پل ماربانان فاصله این پل با پل فلاورجان چهار فرسخ است .
  6. پل الله وردی خان معروف به سی و سه پل یا سی و سه چشمه . این پل معبر جلفا است به شهر ، و در اصفهان در جنوب شهر در منتهی الیه خیابان چهارباغ واقع گشته است .
  7. پل جویی این پل که غریب یک هزار ذرع با پل الله وردی خان فاصله دارد در میان عمارات سلطنتی صفویه واقع و معبر ، عمارت هفت دست و آینه خانه و عمارات سلطنتی بوده است . بر روی آن جویی از سنگ ساخته شده که آب را از آن جوی می بردند .
  8. پل خواجو این پل صد زرع پایین تر از پل جویی و معبر قوافل شیراز است و از عجایب کارهای بنایان قدیم است .
  9. پل شهرستان ، یک فرسخ پس از پل خواجو .
  10. پل چوم یک فرسخ پس از پل شهرستان .
  11. پل دشتی یک فرسخ بعد از چوم ولی حالا در کنار رودخانه است .
  12. پل ورزنه

 

در فرهنگ جغرافیایی ایران آمده : نام رودخانه مهمی است در استان دهم که اکثر آبادی های آن استان از این رودخانه مشروب می شوند . سه چشمه رودخانه مذکور از کوه های زرد بختیاری و انتهای آن باطلاق گاوخونی است . تقسیم آب زاینده رود مطابق طومار معروف شیخ بهایی تا این تاریخ به شرح زیر بین بلوکات اصفهان تقسیم می شود . آب رودخانه پس از عبور از کوه های فریدن و مشروب نمودن اراضی ساحلی و لوک آید غمش بین هفت بلوک مشروحه زیر از لحاظ زمان در طول مدت یک سال روی سه اصل زیر :

 

  1. مختص یعنی آب زاینده رود از 15 اردیبهشت تا آخر برج و از 15 آذر تا آخر برج مخصوص به بلوک رودشتین است
  2. مشترک یعنی آب زاینده رود از آخر اردیبهشت الی 6 ماه بطور مشترک در اختیار بلوک زیرین است
  3. آزاد یعنی از آخر آذر ماه الی 15 اردیبهشت ماه آب زاینده رود آزاد بوده و همه آبادی ها می توانند از آب آن استفاده نمایند .

طبق طومار شیخ بهایی آب رودخانه زاینده رود منشعب شده و آنها را مادی می نامند آن را به قراء می رسانند :

  1. بلوک لنجان 6 سهم
  2. بلوک النجان 4 سهم
  3. بلوک ماربین 6 سهم
  4. بلوک جی 6 سهم
  5. بلوک کرارج 3 سهم
  6. بلوک رودشتن ویرا 10 سهم

 

و این سی و سه سهم به 275 سهم و سیزده مادی ها تقسیم می گردد . شش سهم لنجان و آید غمش بصد و سیزده سهم قسمت شده همین سهام دوباره به 357 سهم تقسیم می گردد .
چهار سهم لنجان مابین مادی ها به 5 / 47 قسمت شده و مجددا به 15 / 315 سهم تقسیم می شود .
چهار سهم ماربین به 29 سهم و دوباره به 382 سهم قسمت می شود . شش سهم جی به 37 و مجددا به 387 سهم تقسیم می شود و از ده سهم رودشتین چهار سهم متعلق به براآن و شش سهم از رودشت است چهار سهم براآن به 15 سهم و دوباره به 86 سهم قسمت شده است و شش سهم رودشتین به 24 مادی و بین قراء به 230 سهم تقسیم می شود


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, توسط ققنوس

تاپيش ازشنيده بوديم رسانه هاي غربي دروغ پردازي ميكنند!!

ازكاه كوه ميسازند!!

امادروقايع سركوب مردم وبه تعبيري مردم زني!!

چه خوب معلوم شدكه راست ميگويد وكه دروغ!!

رسانه هاي افشاگرداخلي شمااززخميان پرت ترين نقطه دنياخبرداريد!؟!

اماازحال كشاورزان دل سوخته وچشم ازدست داده مركزايران خبرنداريد؟؟؟

حاشابه غيرتتان....

گرچه بي تقصيريد!!!


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط ققنوس

امام علي عليه السّلام فرمودند: از سه چيز نبايد حيا داشت : خدمت كردن مرد به ميهمانش، برخاستن از جايش به احترام پدر و معلّمش، و حق خواهى، اگر چه اندك باشد.
متن حديث:
ثَلاثٌ لا يُستَحيى مِنهُنَّ : خِدمَةُ الرَّجُلِ ضَيفَهُ وَ قِيامُهُ عَن مَجلِسِهِ لأَِبيهِ وَ مُعَلِّمِهِ وَ طَلَبُ الحَقِّ وَ إن قَلَّ

«غرر الحكم و درر الكلم،حديث4666»

وحال كساني كه داعيه علوي بودن مي كنندچه خوب عمل كردند!!!!


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:, توسط ققنوس

                                     افکار: فرمانده نیروی انتظامی توضیحی درباره حوادث اصفهان ارائه کرد: مشکل اصلی بر سر نیامدن باران است.

                                        سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش علمی مهارت و دیانت گفت: چندی پیش مردم شرق اصفهان با تراکتور جلوی استانداری تجمع کردند.

            او گفت: در اعتراضات شرق اصفهان در جایی لوله آب را قطع کرده بودند، این اعتراضات کشته‌ای نداشت و           چند تن به صورت جزئی مجروح شدند که با وساطت ریش سفیدان، نیروی انتظامی و غیره اوضاع تا حدی آرام شد. اما مسئله همچنان باقی است.

                           احمدی مقدم همچنین در سخنانش در این همایش دراین باره گفت: وقتی منابع آب کم می           شود عده ای می روند و برای اعتراض آب یزد را قطع می کنند. اگر ۵۰ سال پیش این اتفاق پیش می آمد          مردم نماز باران می خواندند اما الان می گویند دولت باید برای ما آب بیاورد. پیش بینی ها این است که در           سال ۲۰۳۰ بارندگی ها در خاورمیانه کاهش پیدا کند و درگیری و نزاع بر سر آب افزایش یابد. البته مردم ما بسیار فهیم هستند و مدیران نیز باید آنها را قانع کنند و بهتر اوضاع را مدیریت کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه میزان آب متناسب با مصرف نیست، گفت: اگر قرار باشد آب را از جایی به جای دیگر منتقل کنیم این تنها جابجا کردن مشکل از جایی به جای دیگر است، امیدواریم با بهبود بارندگی، سطح آب تخصیص داده شده به مناطق افزایش یابد.

او گفت: امسال بارندگی‌ها تا قدری بهبود یافته است و مدیریت آب نیز بر عهده وزارت نیرو است. با وزیر نیرو نیز صحبت کرده‌ایم. مشکل اصلی در این منطقه کم آبی است.

گفتنی است در دو سه روز گذشته تلویزیون ها فارسی زبان در خبرهای تایید نشده ای از این حادثه، از کشته شدن چند نفر در اعتراضات خبر داده بود. ضمن اینکه منبع رسمی و موثقی دراین باره ارائه نکرده بودند.

آفرين برشماحافظ جان وناموس مردم!!

چه خوب به وظيفه خودعمل كرديد!!!

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, توسط ققنوس


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, توسط ققنوس

بدون شک تجمع تراکتورها در اطراف شهرهای جنوب شرق اصفهان مخصوصا شهر ورزنه به

نشانه اعتراض به نابودی رودخانه زاینده رود و باتلاق زیبا و بین المللی گاوخونی و انتقال آب

کشاورزان و دامداران جنوب شرق اصفهان که به دلیل همین کم آبی برای امرار معاش دچار

مشکل شده اند به شهر یزد که به کشتهای گلخانه ای ، کشاورزی و … تخصیص یافته است ما

را به یاد شعا رهای عدل و عدالت اقای احمدی نژاد می اندازد.

سال قبل در پی بی تفاوتی های مسئولین به این منطقه (ورزنه و شرق اصفهان) کشاورزان با به

راه انداختنحدود 1000 تراکتور ،با طی 150  کیلومتر  به سمت مرکز استان اعتراض خود را

به بیعدالتی و یاوه گویی مسئولین استان نشان دادند که در ورودی اصفهان با توسل به یگان

ویژه وگاز اشک آور متوقف شدند و با وعده های پوچ  و دروغ های معاونت سیاسی استاندار

مواجهشدند.اما تجمع امسال با سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود .قابل توجه مسئولین بی .....

 

به نظر می رسد این ماجرا هنوز ادامه دارد ولی باید مسئولین جوابگوی چند سوال مردم باشند:

1- در  طول 7 سال اخیر چرا باید به مردم نجیب کشاورز شرق اصفهان بی توجهی شود که

اینگونه برای احقاق حق خود و برای اینکه در مقابل زن و فرزند خود شرمنده نباشند اقدام به قیام

کنند؟

2- تا چه زمانی توزیع ناعادلانه ی ثروت و منابع و امکانات باید ادامه داشته باشد بگونه ای که

همه ی امکانات در شهر اصفهان متمرکز شده و در  شهرهای شرق اصفهان مردم مجبور باشند

بدلیل نبود امکانات در بدترین شرایط زندگی کنند؟

3- مسئولینی که داعیه ی عدالت اسلامی دارند جواب دهند که آیا عدالت است که تنها منبع درآمد

مردم را که از راه کشاورزی تأمین می کنند را از آنها بگیرند بدون اینکه هیچ جایگزینی به آنها

بدهند؟

4- و آیا براستی همین مردم کشاورز و کشاورز زاده نبودند که در سالهای بحرانی انقلاب و در

جنگ بیشترین حمایت را از جمهوری اسلامی ایران کردند، پس چرا الان آنها را فراموش کرده

اند؟

5- بارها شاهد آن بوده ایم که حتی شخص آقای رئیس جمهور در مورد تسهیلات و اعتبارات

برای مردم شرق اصفهان صحبت کرده و حتی به مسئولین ذی ربط و از جمله آقای استاندار

(ذاکر اصفهانی) دستور داده اند -مثل وعده ی پرداخت تسهیلات 5 میلیونی-  براستی آنها چه

شد؟ یادمان نرفته آقای استاندار ، در افتتاح سایت تفریحی واحه در جواب مردم مبنی بر

درخواست حق آبه خود ، فرمودید : بروید  گیوه  بدوزید ...

در جواب باید عرض کنیم : تو و امثالی چون تو ، مسئولین بی درد باید گیوه بدوزند انسان تن

خواه و بی درد را چه به مسئولیت ؟ ؟ ؟ 

6- آیا در اذهان و افکار یک شخص مسلمان قابل قبول است که مردمی را که حتی هزینه ی

خوراک خود را ندارند به حال خود رها کنیم و در عوض برای مردمی دیگر، پل ها، زیرگذرها،

روگذرها و خط مترو بسازیم ؟

چه کسی باید جوابگوی این ظلم ها و حق کشی ها در حق نجیب ترین مردم ایران زمین باشد.

لطفاً شما جواب دهید؟

پدر مردم در اومد از این همه دروغ و تزویر و خود پسندی  به راستی چه کسی پاسخ گو است ؟

حتما باز معاون حقه باز و دروغگوی استاندار ؟ ؟ ؟

این زمین تشنه آب است ... این را بفهمید ...



 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 20 اسفند 1391برچسب:, توسط ققنوس

اعتراض با شکستن لوله آب :منتظر اقدامات دوشنبه کشاورزان شرق اصفهان باشید! یکشنبه 6 اسفند 1391 اعتراض با شکستن لوله آب منتظر اقدامات دوشنبه کشاورزان شرق باشید زاینده رود: صدای کشاورزان شرق این بار طور دیگری به گوش مسئولان رسید. وقتی خبر شکسته شدن لوله انتقال آب اصفهان به یزد شنیده شد، مسئولان به این مسأله پی بردند که مشکل از آن هم که شنیده می شد جدی تر است و باید در این رابطه فکر و چاره ای اندیشیده شود. وقتی خبر تجمع دوباره کشاورزان شرق در محافل خبری پیچید، کسی از مسئولان نبود که به صورت جدی جواب این تجمع را بدهد و هر روز بر شدت اعتراضات این قشر افزوده شد، تا جایی که در روزهای گذشته خبر شکسته شدن لوله انتقال آب اصفهان به یزد به گوش رسید که نشان از تمام شدن صبر این گروه بود. «لوله آب یزد را شکستیم، دوشنبه هم بیایید و به ما کمک کنید.» این خبر روز شنبه از پایگاه خبری هاتف آنلاین نقل شد و این سایت خبری این چنین نوشت« صدای کشاورزان ایستاده در کنار گاردریل جاده باغ رضوان در گورت است که از مردم طلب حمایت میکنند. کشاورزان تراکتورهایشان را کنار جاده پارک کرده و حتی برای این که نشان دهند از همین نظام، جامعه و کشور هستند و قصد آشوب ندارند، پرچم کشورمان را به روی برخی تراکتورهایشان زدهاند اما این کشاورزان روز گذشته کاری کارستان کردند و منتظر نماندند تا حق گرفتنی را به آنها بدهند و به خیال خودشان در جهت گرفتن حقشان گامی برداشتند؛ لوله انتقال آب به یزد را شکستند و قصد عقبنشینی هم ندارند، هر چند که گویی راه را هم اشتباه رفتهاند و خط لولهای را شکستهاند که آب شرب یزیدیها را تأمین میکند.» ایسنا نیز در خبری که روز گذشته در این حوزه نقل کرد و متأسفانه پس از دو ساعت از خروجی حذف شد، به گفتگویی با اسفندیار امینی مدیر عامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان اشاره کرد:« کشاورزان شرق اصفهان نزدیک به یک ماه تحصنی آرام را با ماشینآلات کشاورزی خود انجام دادند و اعلام کرده بودند که اگر به خواسته آنها پاسخی داده نشود، جلوی انتقال آب به یزد را میگیرند. متأسفانه با وجودی که در جلسه اخیر مسئولان استان با معاون اول رییس جمهور اعلام شد که به مردم آب برای کشاورزی داده شود، اما مسئولان استان در صحبتهایشان روشن نکردند که چه تصمیمی میگیرند و این عدم شفافیت از حوصله کشاورزان که معیشت خود را در خطر میبینند خارج و امروز (5 اسفند 91) منجر به چنین اتفاقی شد.» شاید منظور امینی از سخنان غیر شفاف، سخنانی از دست صحبتهای اسماعیلی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان است که کمتر از یک هفته پیش وعده داده بود که «مجموع نیاز کشاورزان شرق اصفهان جبران میشود»؛ نیازی که قطعاً اگر جبران شده بود، کشاورزان به سمت لوله آب شرب یک استان دیگر نمیرفتند. آب اختصاص یافته به یزد کم می شود «بعد از تجمعات کشاورزان بلافاصله اصل موضوع که مسأله ای اجتماعی بود، بررسی و حوزه انتظامی و تأمین استان نیز وارد کار شدند.» این مضمون صحبت های محمد مهدی اسماعیلی، معاون سیاسی استاندار اصفهان بود که در گفتگو با مهر از وی نقل شد. وی در ادامه افزود:« موضوع،پیامدهای منفی برای مجموعه به همراه نداشت و مشکل در این بود که اطلاع رسانی لازم در این خصوص کم بود. در جلسه گذشته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردمی و نخبگان کشاورزی نیز در صحنه حاضر شدند و با مردم صحبت کردند که خوشبختانه مسأله جمع شد. در همه بخش ها تجمعات در آرامش است و علاوه بر آن، اقدامات مدیریت استان در خصوص رسیدگی به وضعیت کشاورزان گسترده و جبران بخشی از مشکلات کشاورزان در دستور کار بوده است.» برای رها سازی آب کشت بهاره پیگیر هستیم در همین خصوص تلاش برای رها سازی کشت بهاره نیز دنبال شده و اکنون افق روشنی برای تأمین آب کشت بهاره به وجود آمده که البته این نکته در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری نیز اعلام شد:«متأسفانه اطلاع رسانی لازم در این خصوص خوب نبوده و در هر صورت تلاش ما بر این است که زنده رود برای ایام آتی جاری شود.» معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت:« در هر صورت امید است تا با برگزاری جلساتی که در این خصوص طی روزهای آتی برگزار می شود، این مسأله به جمع بندی نهایی برسد. اکنون با همه تمهیدات لازم و مشکلات، صرفه جویی قابل توجهی در بخش شرب با اعمال صرفه جویی محقق شده و در بخش صنعت نیز ما صرفه جویی و کاهش مصرف قابل توجهی را شاهد بوده ایم.» آب اختصاص یافته به یزد کم میشود وی همچنین در ادامه گفتگوی خود با مهر بیان داشت: «در جلسه شب گذشته استانداری اصفهان، مسئولین استان یزد نیز حضور داشتند و با آنها نیز در این خصوص صحبت شد که یک میزان جدی نسبت به گذشته کسری اختصاص آب به آنها خواهیم داشت. با مسئولین استان چهار محال و بختیاری همکاری صمیمانه خواهیم داشت و نیز جلساتی برای نظارت قوی تر بر روند مدیریت آب برگزار می شود. در تلاش هستیم تا بحث تونل سوم کوهرنگ نیز در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسد و در اوایل سال آتی بتوان از این طریق نیز تأمین آب داشت. در صورت تحقق این مهم، فضای خوبی برای همه شهروندان محقق خواهد شد.» خط لوله اصفهان – یزد در سریع ترین زمان تعمیر می شود معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان همچنین در خصوص شکسته شدن خط لوله انتقال آب اصفهان – یزد نیز تأکید کرد:« دغدغه خاصی در این خصوص وجود ندارد و در زمان شکسته شدن این خط لوله مردم در صحنه حاضر شدند و در این خصوص حمایت خود را اعلام کردند و دغدغه خاصی برای آن نداریم.»


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 14 اسفند 1391برچسب:, توسط ققنوس

 

 

 

تخت جمشید        


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, توسط ققنوس

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد